Duurzame wintersportvakantie - Tips en tricks!

30 januari 2018 - Amsterdam Zuidoost, Nederland

Hoe kun jij het milieu besparen en op wintersport gaan?

Veel wintersportliefhebbers zetten zich tegenwoordig in voor een duurzame energie en helpen ook aan een duurzame wintersport vakantie. Tot slot wijzen wintersport oorden ook om milieuvriendelijk te leven gedurende de vakantiedagen.

De wintersporter wordt alert gemaakt om zijn eigen bijdrage te leveren en geven steeds meer wintersportplaatsen bruikbare tips.

Zelf kun je ook het nodige doen en een bijdrage leveren aan een beter milieu.

Om je te helpen heb ik een aantal simpele to do's op een rij gezet die een directe bijdrage leveren om de kwetsbare bergwereld te beschermen en er zo voor te zorgen dat ook generaties na ons nog kunnen genieten van wintersport (of bergwandelingen in de zomer kunnen maken).

• Probeer zo min mogelijk afval te produceren, bijvoorbeeld door geen gebruik te maken van wegwerpartikelen en één persoonsverpakkingen (shampoo, beleg, pakjes drinken).
  • Draag geschikte kleding en een goede uitrusting die bijdragen aan de perfecte sportbeleving. Richt je als wintersporter op Europese kwaliteitsproducten van leveranciers die op een verantwoorde wijze hun artikelen produceren.
  • Draag een 3-lagen systeem. Begin als eerste laag met thermo ondergoed en als tweede laag een wollen trui en tenslotte een softshell jas van hoge kwaliteit. Kies voor maatschappelijk verantwoorde productie en fabrikanten uit Europa, waarbij je zeker weet dat het goed zit!
  • Reis niet met de auto of het vliegtuig maar kies een duurzaam alternatief zoals de trein of een pendelbus naar een wintersport oord.

Hopelijk heb ik alle wintersportliefhebbers gemotiveerd om milieubewuster de piste op te gaan.